Sunday 23 February 2014

CRUSH




Hi, Assalamualaikum peeps, hmm okay hari ni aku nak tulis mengenai "CRUSH". heyy korang tahu tak apa itu crush? mesti lah korang tahu kan. korang pun mesti ada crush kan? okay apa-apa pun aku nak bagi tahu apa itu crush, crush tu macam korang minat someone lah tak kira lah korang minat kat pelakon korea ke, pelakon malaysia ke, kawan university ke sapa-sapa yang korang minat lah. haaa itu lah crush. 

okay back to topic kat sini aku nak kongsi perasaan aku kat korang, kat university aku tu ramai student ada bangsa cina, ada bangsa india, international student pun ada so aku terminat kat sorang ni, dia batch 95 so dia sama sem ngan aku sem 3 nama dia Aiman Haqim dia ambik kos Culinari Art, time sem 1 aku langsung tak pernah nampak dia and tak pernah kenal dia. masuk sem 2 baru aku kenal dia, kenal pun atas perasaan tak puas hati sebab dia kalau naik bas selalu dok seat belakang aku lepas tu dia selalu tolak-tolak seat aku, aku ngan kawan aku pun tak puas hati lah korang pun tahu kan korang penat-penat nak rehat lepas tu ada orang ganggu korang, mesti korang tak puas hati kan? ha perasan aku time tu berbulu je tengok dia tapi sabar je sebab aku tak nak gaduh-gaduh. first aku tengok dia aku ingat dia budak baru tapi kawan aku kata Aiman tu batch kita orang cuma intake je lain, owww baru aku tahu. 

Dari perasaan tak puas hati tu bertukar jadi perasaan suka, huhuhu tu lah orang tua-tua kata jangan benci nanti jadi suka haaa kan dah kena kat aku. hehehe dulu time sem 2 aku selalu bertembung dengan dia sampailah satu hari tu classmate aku kenenkan aku dengan dia, malu tu tak yah cakap lah muka aku blushing teruk time tu. hehehe tapi dalam hati happy sangat-sangat. dia tu tak lah teruk sangat dia sebenarnya peramah tapi kena orang tegur dia dulu, aku nak tegur dia? hahaha memang tak lah sebab aku ni malu sikit. yaka malu? hehehe hmm ok aku suka kat dia sebab dia tu comel, ada lesung pipit pulak tu, lagi pun dia suka senyum, badan dia ok lah tak gemuk sangat tak kurus sangat kira macam taff lah. sebab tu aku suka. hehehehehe

Time classmate aku kenenkan dengan dia, dia ada cerita pasal diri dia kat aku kira macam sesi perkenalan lah ni heheheh lepas tu dia tanya aku 'ehh awak kan yang add wechat saya hari tu dan sekarang kita dah jadi friend kan?' aku tanya dia 'yeke saya?' dia kata 'try awak buka kat friend list ada kan?' hakikat sebenarnya memang aku dah lama add wechat dia tapi aku malu nak wechat dia. hehehehehe sejak dari situ lah dia bila jumpa aku dia senyum je, sampai habis sem 2. bahagia je rasanya dah lah comel, 

Hmm time awal sem 3 aku still nampak dia kat campus. dua minggu kemudian aku terus tak nampak dia kat hostel pun aku tak nampak. aku ingatkan dia dah tak study situ hari-hari aku tunggu dia pegi kelas kat hostel pun aku tunggu dia keluar turun kat bawah tapi keputusannya sama je. sedihnya aku hanya tuhan saja yang tahu. ok sampai lah lepas cuti tahun baru cina baru aku nampak dia kat campus, seriously aku happy time aku nampak dia. rupa-rupanya dia menghilangkan diri selama dua minggu tu dia pergi umrah dengan family dia, perasaan aku time aku tahu dia pergi umrah tu memang bercampur ada sedih ada terharu ada happy ada bangga. acewahhh macam la dia tu suami aku kan? hehehehe over pulak .

Aku memang tak boleh kawal perasaan aku bila aku nampak dia, setiap kali aku berdoa nama dia tak pernah tertnggal, aku selalu mimpi pasal diri dia. alahaiiii dah kemaruk dah ni heheheh .. kalau ditakdirkan aku bukan jodoh dia aku rela dan aku redha tapi dia tetap aku ingat sampai bila-bila dan kalau ada jodoh tak kemana kan bak kata orang tua-tua. ok story aku aku stop kat sini je kay? nanti ada masa aku story lagi . bye bye bye


No comments:

Post a Comment