Saturday 22 February 2014

KAWAN KERJA




Hi, Assalamualaikum ok entry aku kali ni "KAWAN KERJA". Aku nak cerita pasai depa ni, actually entry ni paling istimewa buat aku sebab aku banyak kenangan time aku kerja kat situ, ok nama tempat kerja aku Flash Evolution kat Sentosa Plaza, Alor Setar. Aku kerja jual accessory telephone je pun tapi keluasan kedai dia boleh cover brp buah kedai yg lain, besar kot. ok actually bangunan Sentosa Plaza ni pusat komunikasi alaa macam jual telephone, jual laptop, jual accessory phone segala bagai salah satu daripadanya kedai aku lah. Kedai aku walaupun jual accessory je tapi ada uniform cek oi. hehe hebat kan?




ok ni gambar aku n tu casing samsung tab 2 7.0 . hehe baju uniform aku warna pink, tak kira laki ke perempan kena pakai jugak baju pink tu. 




bergambar dengan tauke besar kedai aku . ok yang macam kingkong belakang tu nama dia Chuan, jawatan dia assistant bos no.2, kira macam kerani la, dia lah yang jaga kaunter semua. Time ni actually aku, Fatin,Edy,Kimin, ngan Mat dah berhenti. ni kononnya gambar last kami la ni sebab tu aku ngan geng aku pakai baju biasa ja tu. hehehe 

Aku happy time kerja kat situ sebab dapat kenal ngan ramai orang, macam-macam ragam manusia aku boleh tengok. Kawan paling rapat ngan aku mestilah Fatin, lepas masuk keja dua tiga hari aku kenal ngan Kak Dila dia buat part time kat situ maklumlah student salah sebuah U kat area situ. ok lepas aku kenal Kak Dila, masuk pulak budak baru iaitu Edy, Kimin n Mat, depa batch 95 so sama ngan aku lah kiranya tunggu result SPM keluar. 

First aku kenal Edy aku ingat dia tu abg sebab muka dia matured gila tak macam lepasan spm, aku pun panggil la dia abg sebab Kak Sim a.k.a bos no.2 aku tu suruh aku jadi leader dia sebab aku ni dah dikirakan senior, acewahh senior tu,hehe ok pastu aku pun tunjuk lah kat dia ni kat mana tempat casing phone S4, Note2, Iphone5, Iphone4, Samsung Tab, Ipad segala bagai tu. Sejak kat situ lah aku tau yang Edy tu sama umur ngan aku, heheh malu kot . Yela aku pun tak tanya dah main panggil ja. Lepas aku kenal Edy baru lah aku kenal Kimin ngan Mat sebab depa dua ni bukan bawah aku depa ni bawah Kak Dila. 

Aku ingat depa yang baru masuk ni diam rupanya dak, depa boleh ngam ngan aku,Fatin n Kak Dila. Depa kata kami sombong tapi mai jugak sembang ngan kami, pastu time balik kerja Edy ajak kami p lepak kat kedai burger Abg Burn, kami pun on ja lagipun time balik kerja memang kami singgah makan dulu. Pastu dalam dok bincang-bincang tu Chuan dengar dia pun nak join jugak so kami p lah ramai-ramai satu kedai p lepak kat kedai burger bakar Abg Burn tu. hehe moment yang tak boleh dilupakan. aku sayang depa ni tau. ok lastly aku nak cakap depa ni the best friend yang pernah aku jumpa dalam masa yang singkat. I LOVE YOU ALL. ok bye bye, nanti aku update pasai lain pulak kay. untuk entry ni dah tutup~~~




No comments:

Post a Comment